Levering og handelsbetingelser

Levering
GreenGirl.dk bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Vi leverer kun i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.

Vi leverer med GLS og har fri fragt ved køb over 400 kr.

Levering: 1-3 hverdage.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Green Girl. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Beskeden skal gives ved at skrive til os via kontaktformularen eller direkte på kundeservice@greengirl.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Vi sender derefter en mail med den adresse, hvor produkterne skal sendes til. 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Uafhentede pakker som returneres til os, vil blive behandlet som fortrudt køb. Dette gælder også pakker som kommer retur grundet forkert udfyldt adresse. Beløbet – minus fragt- og ekspeditionsgebyrer på 50- kr. vil blive tilbageført til din konto.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens afsendelse, til vi modtager den.

Delvis fortrydelse

Vælger du at fortryde en del af din ordre, betaler du selv fragten retur til os. Penge for de returnerede produkter vil blive refunderet. Du vil ikke blive refunderet nogle fragtomkostninger.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten: Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Eksempelvis kosmetik, hudpleje, fødevarer mv. Udtrykket ”forsegling” omfatter også særlig emballage, som beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet. Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Ved tilbagelevering af den købte vare i tilfælde af fortrydelse, skal du selv betale udgifterne hertil. Vi refunderer din betaling (minus fragt) uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse på kundeservice@greengirl.dk om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.

Når du sender en mail til kundeservice@greengirl.dk om, at du har fortrudt til køb vil du få en mail tilbage med den adresse, produkterne skal sendes til. 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. 

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. Når du handler hos Green Girl har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Hvis du ønsker at gøre brug af din reklamationsret skal du sende en mail til kundeservice@greengirl.dk, hvorefter vi sender en mail tilbage med den adresse, produkterne skal sendes til. 

 

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.